Reklamation

REKLAMATION
Om Din vara är felaktig, skadad eller på något sätt defekt eller felexpedierad, vänligen kontakta AllRum omedelbart på info@allrum.se så att vi kan åtgärda felet samt ge Dig vidare detaljinstruktioner. Vanligen skickar vi Dig ett adresskort för att Du fraktfritt ska kunna returnera den felaktiga varan.

Enligt Konsumentköplagen har Du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att Du har tagit emot varan. AllRum tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt. Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 14 dagar. Vid återsändelse av en reklamerad vara står vi för frakten och eventuell ersättningsleverans. Varan ska återsändas väl emballerad och i dess originalförpackning. Om varan skadas eller kommer bort då Du återsänder den är Du betalningsansvarig. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av AllRum. Reklamation vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Vid reklamation krävs att Du som kund kan uppvisa/bifoga kvitto eller följesedel. AllRum undersöker alla inlämnade produkter. Visar det sig att det är ett handhavandefel eller om produkten är felfri debiteras Du som kund för 300 SEK för kontrollen.

Vid förskottsbetalning eller betalning via faktura kommer AllRum att sätta in Dina pengar på Ditt bankkonto/personkonto. Ange därför Ditt kontonummer och bank vid retur. Om Du valt ”Dela-upp-betalningen” krediterar vi Din skuld. Vid betalning med kort återför vi pengarna till Ditt konto.