Kontorsstädning i Stockholm - hitta bästa firman

När du ska hitta en städfirma för kontorsstädning i Stockholm finns det flera saker som är viktiga att ha i åtanke. Du behöver se till att du hittar ett företag som är seriöst och professionellt och som har en prissättning som du tycker är acceptabel. Ett bra exempel är Julias städservice som erbjudar lång erfarenhet av kontorsstäd i Stockholm.

Du behöver också säkerställa att företaget lever upp till förväntningarna, att de har goda recensioner bakom sig och att de kan leverera städningen på en frekvens som passar dig. Det bästa och snabbaste sättet för dig att hitta ett företag som du trivs med är genom en ordentlig och grundlig jämförelse. På den här sidan kommer vi att titta närmare på sex företag inom branschen.

Jämför kontorsstäd i Stockholm

Det finns flera sätt att gå tillväga när du vill hitta den bästa städfirman för din kontorsstädning i Stockholm. Att jämföra olika företag mot varandra ger dig en snabb och tydlig bild av vad du kan förvänta dig. Här är det viktigt att komma ihåg att priset inte är allt, utan att du även bör titta på innehållet i tjänsten såväl som försäkringar och garanti.

Hitta en städfirma i Stockholm

Julias städservice


Julias städservice AB är ett mycket välbekant och professionellt städföretag som erbjuder kontorsstädning för både små, medelstora och stora företag. Här är all personal egenanställd och egenutbildad. På så sätt kan du som kund känna dig säker på att du får kompetens, kvalitet och pålitlighet hela vägen. Hos Julias städservice AB får du alltid garanti på alla dina tjänster och städtillfällen, samt flexibla städupplägg och utbildad personal. Naturligtvis slipper du även alla bindningstider, så att du kan få städning med större frihet.

Till Julias städservice

Stocholms städsystem


Stockholms Städsystem är en städfirma som specifikt riktat in sig på kontorsstädning och städning för företag i Stockholm. Företaget arbetar i dagsläget med många större verksamheter med lokaler på 500 kvadratmeter och upp till 1000 kvadratmeter. Stockholms Städsystem startade upp år 1968 och har sedan dess hjälpt företagare inom alla branscher med renhållning på kontor, restauranger, butiker och industrilokaler. För att garantera dig den bästa och mest miljövänliga städningen är Stockholms Städsystem även certifierade med ISO miljöcertifiering såväl som ISO kvalitetscertifiering.

Till Stocholms städsystem

yaniva.se


YANIVA Städ & Event AB är ett städföretag som erbjuder något utöver det vanliga. Hit kan du inte bara vända dig om du har ett företag som du vill ha hjälp att hålla rent, utan hit vänder sig även hotellbranschen. Hos YANIVA Städ & Event AB kan du nämligen hyra personal till ditt hotell om så önskas, så att din verksamhet alltid är i toppskick. Det enda du behöver göra är att kontakta städfirman och boka in ett personligt platsbesök. Känns det bra kan du boka in ditt första städtillfälle direkt med arbetsledaren på plats.

Till YANIVA

maries.se


En städfirma som varit med länge i branschen är Maries Puts & Städ. Städfirman startade till en början upp med fönsterputsning, men har sedan dess vuxit sig till ett mycket väletablerat företag med städtjänster inom alla branscher. Idag arbetar Maries Puts & Städ med företag inom alla sektioner och storlekar - från små kontor på 50 kvadratmeter till städning av stora gallerior. Städning startar alltid upp med ett personligt besök av en utbildad arbetsledare. Därefter får ni en offert med ett fast pris som ni kan boka in på en dag och tid som passar.

Till Maries Puts & Städ

stadhuset.se


Städhuset är ytterligare en städfirma som erbjuder det där lilla extra för att du som företagskund verkligen ska bli nöjd. Utöver klassisk kontorsstädning kan du lägga till en rad olika tilläggstjänster för att anpassa städningen efter just dina behov. Du har också möjlighet att komplettera din kontorsstädning med en fruktkorg. Städhuset kan alltså inte bara hålla rent, utan håller också din personal mätt och belåten under dagen. Fruktkorgen innehåller alltid varierande frukter och levereras i samband med att ni har ett städtillfälle inbokat.

Till Städhuset

stadenergi.se


Amadeus städenergi lämpar sig för dig som tycker det är viktigt med en nära och personlig kontakt till städfirman. Hos Amadeus städenergi får du som företagare alltid utbildad personal ute på plats hos dig, men du får också kvalitetsgaranti på varje städtillfälle. För att skapa en så bra förståelse för dina behov som möjligt får du även en egen kontaktperson, samt korta bindningstider och en kemikaliefri städning. Amadeus städenergi städar alltid med miljön i fokus, så att du som kund slipper oroa dig för allergier eller farliga ämnen på din arbetsplats.

Till Amadeus Städenergi

Vad ingår i kontorsstädning?

Kontorsstädning är en professionell tjänst som syftar till att hålla arbetsplatser rena och organiserade. Vanligtvis inkluderar kontorsstädning följande:

  • Dammsugning och rengöring av golv.
  • Torkning och desinficering av arbetsytor och kontorsutrustning.
  • Rengöring av gemensamma områden som kök och toaletter.
  • Tömning av papperskorgar och återvinning.
  • Fönsterputsning vid behov.
  • Rengöring av dörrhandtag och ljusomkopplare för hygien.

Vad kostar en kontorsstädning?

Generellt sett kan kostnaden börja från cirka 300-500 kronor per timme med RUT-avdraget för privatpersoner. Priset för kontorsstädning i Stockholm varierar beroende på faktorer som lokalens storlek, frekvensen av städningen och eventuella tilläggstjänster.

Hur lång tid brukar en städning ta?

En standard kontorsstädning av en genomsnittlig arbetsplats kan ta cirka 2-3 timmar. Det är bäst att kontakta städfirman för en exakt tidsuppskattning baserat på ditt företags behov. Tiden som krävs för en kontorsstädning kan också variera beroende på lokalens storlek och specifika krav.

Vad du bör tänka på innan

1

Frekvens

I samband med att du ska efterfråga en offert från städföretaget behöver du fundera på vilken städfrekvens som kommer att passa dig och ditt företag bäst. Är det ett stort företag med mycket trafik och många kunder kan en tätare frekvens vara att rekommendera. Är ni däremot ett mindre kontor med få på plats räcker oftast städning en gång i veckan.

2

Tid på dygnet

En annan viktig sak att fundera över är vilken tid på dygnet städningen bör äga rum. Har ni mycket kundkontakt och många viktiga samtal kan en surrande dammsugare i bakgrunden vara ganska störande. Att ha städning efter kontorstid brukar vara det vanligaste, men det är inte ovanligt att dessa städtillfällen också kostar mer - just för att det innebär städning på obekväma timmar för personalen.

3

Nycklar och larm

För att göra städningen så enkelt och smidig som möjligt är det inte ovanligt att ge personalen larminformation såväl som extranycklar till företaget. Innan du gör detta rekommenderar vi dig att ha koll på vilka rutiner kring nyckelhantering som städfirman har. Det är viktigt att du skriver under en kvittens att du har lämnat över nycklar eller annan viktig och privat information.

4

Prissättning

Tyvärr kommer du inte kunna påverka vilket pris du får hos de olika städfirmorna. Det du däremot kan påverka är vilken prissättning som passar dig bäst. Vissa städfirmor sätter pris per påbörjad timme och andra sätter pris per kvadratmeter. Fördelen med det sistnämnda är att du alltid betalar samma kostnad, oavsett smutsnivå och effektivitet hos städpersonalen. Nackdelen är att du kanske inte behöver lika omfattande städning varje gång.

5

Städfirmans flexibilitet

För vissa är flexibiliteten mycket viktig, speciellt när det kommer till kontorsstädning. Vid vissa tillfällen kanske du vill ha hjälp med mer än vad som ingår i ditt vanliga städschema, till exempel vattning av blommor, tömma diskmaskin eller rengöra kopiator. Andra gånger kanske du vill skippa en del av kontoret helt och hållet. Om flexibilitet är viktigt för dig så se till att ha koll på hur städfirman arbetar innan du skriver avtal.

6

Kundsupport

Oavsett om du anlitar som privatperson eller som företagare är kundsupporten mycket viktig. Den städfirma som du väljer till ditt företag ska kunna ge dig den support och hjälp du behöver - när du behöver det. Under dagtid ska det finnas möjlighet att komma i kontakt med kundtjänst för frågor och funderingar, men du ska även kunna få tag på utsedd arbetsledare om något skulle inträffa när personalen är på plats.